cover
Contact Name
Sulistyo
Contact Email
endiswk@unikama.ac.id
Phone
+62341-801488
Journal Mail Official
jurnal.modernisasi@unikama.ac.id
Editorial Address
Fakultas Ekonomika dan Bisnis Universitas Kanjuruhan Malang Jl. S. Supriadi No. 48 Malang (65148)
Location
Kota malang,
Jawa timur
INDONESIA
Jurnal Ekonomi Modernisasi
ISSN : 0216373X     EISSN : 25024078     DOI : https://doi.org/10.21067
Core Subject : Economy, Science,
Jurnal Ekonomi Modernisasi is a peer-reviewed journal that disseminates research in the fields of management and accounting. The journal publishes issues every February, June, and October. It covers a large variety of topics of management and accounting as a medium for practitioners, academics, independent researchers to publish articles that contribute to the development of science. The journal is published with fully open access. Jurnal Ekonomi Modernisasi was firstly published in printed version in 2005 (ISSN 0216-373X), but since 2016, the journal has been published online (ISSN 2502-4078). It is published by the Economics and Business Faculty, University of Kanjuruhan Malang, Indonesia. Jurnal Ekonomi Modernisasi promotes the ideas and information among researchers that have been achieved in the area of: financial management, marketing management, human resource management, behavior organizational, good governance, strategic management, entrepreneurship, management accounting, financial accounting, public sector accounting, Islamic accounting, auditing, taxation, business ethics.
Articles 6 Documents
Search results for , issue "Vol. 4 No. 1 (2008): Februari" : 6 Documents clear
VARIABEL ANTESEDEN DARI CITRA MELALUI KUALITAS LAYANAN SERTA PENGARUHNYA TERHADAP KEPUASAN PELANGGAN Wahyono, Tries Edy
Jurnal Ekonomi Modernisasi Vol. 4 No. 1 (2008): Februari
Publisher : Fakultas Ekonomika dan Bisnis, Universitas Kanjuruhan Malang

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (139.254 KB)

Abstract

Otonomi pendidikan tinggi membawa implikasi hak dan kewajiban PTN dan perguruan tinggi swasta (PTS) untuk mengatur pengelolaannya sendiri. Dengan adanya otonomi perguruan tinggi  mengakibatkan semakin ketatnya persaingan diantara lembaga pendidikan tinggi yang ada di Indonesia.  Dalam rangka memenangkan kompetisi yang semakin ketat, perguruan tinggi tentunya harus melakukan pengelolaan dengan lebih baik, juga harus menentukan strategi pemasaran yang tepat. Penelitian ini membahas beberapa  masalah mendasar antara lain bagaimana citra perguruan tinggi swasta dibentuk, seberapa besar peranan dari kualitas layanan terhadap kepuasan pelanggan,  pada perguruan tinggi swasta. Pengelolaan  citra PTS dapat dimulai dengan penyampaian layanan yang dijanjikan pada mahasiswa. Selanjutnya diharapkan komunikasi dari mulut ke mulut positif bisa terbentuk di lingkungan mahasiswa dimana mereka  yang merasa puas dengan kualitas layanan  yang disediakan oleh kampus tempat kuliahnya akan merekomendasikan kepada masyarakat. Rekomendasi positif sangat  penting karena merupakan sumber informasi penting bagi calon mahasiswa dalam menentukan pilihan karena calon mahasiswa  akan membentuk citra PTS didasarkan pada informasi yang tersedia. Untuk memahami kepuasan pelanggan perlu dilakukan pemantauan yang tepat terhadap atribut-atribut pendukung dari unsur layanan yang menjadi pertimbangan pelanggan ketika mereka menentukan pilihan terhadap perguruan tinggi tersebut
PENGARUH GOOD CORPORATE GOVERNANCE TERHADAP PRAKTIK PERATAAN LABA PADA PERUSAHAAN MANUFAKTUR YANG LISTING DI BEI Milani, Makaryanawati &
Jurnal Ekonomi Modernisasi Vol. 4 No. 1 (2008): Februari
Publisher : Fakultas Ekonomika dan Bisnis, Universitas Kanjuruhan Malang

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (198.74 KB)

Abstract

Penelitian ini bertujuan untuk menguji apakah terdapat pengaruh variabel good corporate governance yang diproxykan oleh persentase dewan komisaris independen, kepemilikan manajerial dan kepemilikan institusional  terhadap perataan laba, baik secara parsial maupun secara simultan. Penelitian ini menggunakan populasi perusahaan manufaktur yang terdaftar di BEI pada periode amatan tahun 2005-2007. Teknik pengambilan sampel menggunakan purposive sampling, sehingga diperoleh 36 perusahaan sampel. Analisis data menggunakan regresi logistic dengan menggunakan pendekatan binary response, karena variabel dependennya merupakan variabel dummy. Dari hasil analisis, diperoleh bukti empiris bahwa secara parsial ketiga variabel good corporate governance tidak berpengaruh signifikan terhadap perataan laba, namun secara simultan memiliki pengaruh yang signifikan
IMPLEMENTASI RELATIONSHIP MARKETING UNTUK MENCIPTAKAN CUSTOMER SATISFACTION Frismandiri, Dinda
Jurnal Ekonomi Modernisasi Vol. 4 No. 1 (2008): Februari
Publisher : Fakultas Ekonomika dan Bisnis, Universitas Kanjuruhan Malang

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (90.016 KB)

Abstract

Penelitian ini bertujuan menguji dampak relationship marketing inputs melalui understanding customer expectation, building service partnership, total quality management, dan empowering employees terhadap customer satisfaction. Penelitian dilakukan pada nasabah Bank Central Asia Cabang Malang. Sampel diambil dengan metode accidental sampling, dengan jumlah sampel sebanyak 100 nasabah. Metode analisis menggunakan Regresi Berganda. Hasil analisis menunjukkan bahwa understanding customer expectation, building service partnership, total quality management, dan empowering employees teruji mampu menciptakan customer satisfaction nasabah. Di antara variabel relationship marketing inputs ternyata building service partnership memberikan dampak yang paling besar dalam menciptakan customer satisfaction nasabah.
PENGARUH PERUBAHAN RETURN ON ASSETS, PERUBAHAN DEBT TO EQUITY RATIO DAN PERUBAHAN CASH RATIO TERHADAP PERUBAHAN DIVIDEND PAYOUT RATIO Soesetio, Yuli
Jurnal Ekonomi Modernisasi Vol. 4 No. 1 (2008): Februari
Publisher : Fakultas Ekonomika dan Bisnis, Universitas Kanjuruhan Malang

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (214.332 KB)

Abstract

Dividend Payout Ratio used to calculate all of revenue that will be accepted by stockholders as cash dividend, usually explained as percentage. This research was conducted to know several factors that affected change of Dividend Payout Ratio and to know the significance level and the correlation between dependent and independent variable. Analysis instrument used was parametric statistic. Based on the result of statistic test,  The Change of Return on Asset (X1), The Change of Debt to Equity Ratio (X2),  were able to explain dependent variable of the change Dividend Payout Ratio, and The Change of CashRatio can’t explain dependent variable of the change Dividend Payout Ratio
PENGARUH KARAKTERISTIK INDIVIDU, LINGKUNGAN DAN BAURAN PEMASARAN PTS TERHADAP KEPUTUSAN MAHASISWA DALAM MELANJUTKAN STUDI PADA PTS DI KOTA MALANG Rusno, Rusno
Jurnal Ekonomi Modernisasi Vol. 4 No. 1 (2008): Februari
Publisher : Fakultas Ekonomika dan Bisnis, Universitas Kanjuruhan Malang

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (79.821 KB)

Abstract

The aim of this research is to know the influence of variables from factor of individual characteristic, environment and mixed of PTS marketing to students decisions in continuing his study at PTS in Malang, either through simultaneous or partial and also to know the variable that are having dominant influence. The researchs population is the new student of S-1 of 2007-2008 intake from 30 PTS in Malang, and the amount is 14.501 students.  The technique used for taking the is Slovin Formula, while to determine the sample from each PTS, the writer uses proportional randomixed sampling.  The technique for collecting data is questionnares.  The technique used for analyzing the data is using factors analysis and multiple regression. The results of the research indicate that variables of consumers (Motivation, perception, attitude and learning), Evironmental influence (Culture, Social Calss, Referenced Group) and the mixed marketing  (Product, Price, Promotion, Location, participant, Physical Evidence, Process) have significant effect to the students decision in continuing study at PYS in Malang.  The condition of colleges physic represents as the variable that has dominant effect for students in deciding  to continue his study at PTS in Malang.
POTENSI MAHASISWA REGULAR BLOCK SYSTEM (RBS) UNIVERSITAS KANJURUHAN MALANG Susilawati, R. Anastasia Endang; Wahyono, Tries Edy
Jurnal Ekonomi Modernisasi Vol. 4 No. 1 (2008): Februari
Publisher : Fakultas Ekonomika dan Bisnis, Universitas Kanjuruhan Malang

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (226.234 KB)

Abstract

Survey conducted to obtain get situation of quadran strategy determine elegibility of increase of maximum expense lecturing of program student of Regular Block System (RBS) at institute education of University of Kanjuruhan Unlucky enlisting and active in year of akademic 2006/2007. Used variables shall be as follows: 1) psicografis, 2) social of demography and economics, 3) geografis, 4) benefit, 5) last experience, 6) physical medium, 7) expense, 8) advertisement, 9) word of mouth communication, 10) image of PTS, 11) quality of technical service, 12) quality of functional service, 13) satisfaction of student, and 14) student expectation. Technique data collecting use quesioner which consist of question closed and is open. Obtained to be data to be analysed to descriptive method and SWOT ( strengths, weaknesses, opportunities, threats). Result of survey indicate that University of Kanjuruhan unlucky reside in aggresive strategy ( strength 71.12% and opportunity 71.1%) and also strategy diversify ( strength 71.12% and threat 69.8%), hence competent to boost up the expense of maximum study equal to 19.41% made balance to with diversification of program to overcome threats faced in this time and in the future.

Page 1 of 1 | Total Record : 6


Filter by Year

2008 2008


Filter By Issues
All Issue Vol. 19 No. 1 (2023) Vol. 18 No. 3 (2022) Vol. 18 No. 2 (2022): Juni Vol. 18 No. 1 (2022): Februari Vol. 17 No. 3 (2021): Oktober Vol. 17 No. 2 (2021): Juni Vol. 17 No. 1 (2021): Februari Vol. 16 No. 3 (2020): Oktober Vol. 16 No. 2 (2020): Juni Vol. 16 No. 1 (2020): Februari Vol. 15 No. 3 (2019): Oktober Vol. 15 No. 2 (2019): Juni Vol. 15 No. 1 (2019): Februari Vol. 14 No. 3 (2018): Oktober Vol. 14 No. 2 (2018): Juni Vol. 14 No. 1 (2018): Februari Vol. 13 No. 3 (2017): Oktober Vol. 13 No. 2 (2017): Juni Vol. 13 No. 1 (2017): Februari Vol. 12 No. 3 (2016): Oktober Vol. 12 No. 2 (2016): Juni Vol. 12 No. 1 (2016): Februari Vol. 11 No. 3 (2015): Oktober Vol. 11 No. 2 (2015): Juni Vol. 11 No. 1 (2015): Februari Vol. 10 No. 3 (2014): Oktober Vol. 10 No. 2 (2014): Juni Vol. 10 No. 1 (2014): Februari Vol. 9 No. 3 (2013): Oktober Vol. 9 No. 2 (2013): Juni Vol. 9 No. 1 (2013): Februari Vol. 8 No. 3 (2012): Oktober Vol. 8 No. 2 (2012): Juni Vol. 8 No. 1 (2012): Februari Vol. 7 No. 3 (2011): Oktober Vol. 7 No. 2 (2011): Juni Vol. 7 No. 1 (2011): Februari Vol. 6 No. 3 (2010): Oktober Vol. 6 No. 2 (2010): Juni Vol. 6 No. 1 (2010): Februari Vol. 5 No. 3 (2009): Oktober Vol. 5 No. 2 (2009): Juni Vol. 5 No. 1 (2009): Februari Vol. 4 No. 3 (2008): Oktober Vol. 4 No. 2 (2008): Juni Vol. 4 No. 1 (2008): Februari Vol. 3 No. 3 (2007): Oktober Vol. 3 No. 2 (2007): Juni Vol. 3 No. 1 (2007): Februari Vol. 2 No. 3 (2006): Oktober Vol. 2 No. 2 (2006): Juni Vol. 2 No. 1 (2006): Februari Vol. 1 No. 3 (2005): Oktober Vol. 1 No. 2 (2005): Juni Vol. 1 No. 1 (2005): Februari More Issue